۵ تیر ۱۳۹۱، ۱۸:۴۷

حجت الاسلام حکیم الهی:

عربستان منشاء اعزام نیروهای افراطی به کشورهای منطقه است

عربستان منشاء اعزام نیروهای افراطی به کشورهای منطقه است

قم - خبرگزاری مهر: معاون بین الملل جامعه المصطفی العالمیه عربستان را منشاء اعزام نیروهای افراطی به کشورهای منطقه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید حکیم الهی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دشمنان برای مقابله با اسلام ناب و جریان بیداری اسلامی توطئه هایی ریخته اند، اضافه کرد: ترویج افراطی گری در قالب سلفی ها، القاعده  و ... و حمایت از افراطیون و حمایت از اسلام لیبرالیستی به رهبری ترکیه دو مدل آنان برای مهار بیداری اسلامی و اسلام ناب است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از بدو وقوع موجب تغییر معادلات جهانی و وورد دین به عرصه اجتماعی شد، گفت: ما معتقدیم که بیداری اسلامی موج جدیدی از انقلاب اسلامی است که در بدو انقلاب غرب و شیوخ عرب مرتجع منطقه با آن به ستیزه برخاستند.

معاون بین الملل المصطفی تصریح کرد: غرب برای مقابله با بیداری اسلامی دو جریان افراطی گری و اسلام لیبرالیستی را مورد حمایت قرار داده و عربستان در عین مبارزه ظاهری با القاعده منشا اعزام و تربیت افراد افراطی برای انجام عملیاتهای انتحاری است و پایگاه هایی برای این کار ایجاد کرده است.

خلاء تبیین اسلام ناب برای مردم منطقه وجود دارد

وی اضافه کرد: لیبرالیسم که نماد آن ترکیه است دومین حرکت غرب برای مهار بیداری اسلامی و انقلاب اسلامی است و برخی افراد مانند راشد الغنوشی و برخی گروه های اخوان المسلمین نیز تمایل به این گرایش پیدا کرده اند اما در کنار همه این توطئه ها، خلا تبیین اسلام ناب برای مردم منطقه وجود دارد.

حکیم الهی تاکید کرد: امروز بر همه اصحاب علم و فرهنگ و اندیشه فرض است که الگوی صحیح نظام فکری و معرفتی اسلامی را تبیین و به عنوان الگوی برتر معرفی کنند.

برگزاری 25 نشست با موضوع مهدویت

وی در بخش دیگری از سخنانش از برپایی نمایشگاه بین المللی مهدویت با همکاری مسجد مقدس جمکران خبرداد و اظهار داشت: این نمایشگاه از 12 تا 16 تیرماه با حضور 48 کشور جهان دائر خواهد شد.

معاون بین الملل جامعه المصطفی افزود: در حاشیه این نمایشگاه 25 نشست با موضوع مهدویت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دوهزار عنوان کتاب و مقاله و پایان نامه در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته، اضافه کرد: مقالات این نمایشگاه به 20 زبان دنیا ترجمه شده است.

این نمایشگاه از 12 تا 14 تیرماه از ساعت 17 تا 24 و در روزهای14 تا 16 تیرماه از ساعت 10 تا 24 بر روی علاقمندان باز است.

کد خبر 1635050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha